Vanliga frågor och svar

Här får du svar på ofta förekommande frågor. Har du andra frågor är du välkommen att skicka dem via något av våra kontaktformulär eller ringa oss.

100 % nöjd kund-garanti!

Om vi har gjort något fel eller om du inte är nöjd med vår städning så åtgärdar vi det. Enklare kan det inte vara.


Är ni försäkrade?

Vi är försäkrade via Länsförsäkringar, vilket gör att skador på egendom upp till 2 000 000 kr ersätts. Vår ansvarsförsäkring sträcker sig dessutom upp till hela 20 000 000 kr.


Får vi samma städpersonal?

Alltid samma personal, inga bindningstider, alltid garanti på varje städtillfälle.


Hur ser er målsättning ut?

Med en nöjd och glad kund vet vi att vårt samarbete kommer vara länge. Därför har vi inga konstiga abonnemang, inställelseavgifter eller andra dolda avgifter.


Att städa ett hem eller ett kontor innebär ett stort ansvar och det bygger på ett ömsesidigt förtroende mellan oss och våra kunder. Vi tar detta på stort allvar. Här hoppas vi kunna ge svar på de frågor du har om vår städning och om att anlita oss för städning av ditt hem eller kontor.

  • Hur blir jag kund hos er?
  • Vad händer efter första besöket?
  • Vilken städutrustning ska jag ha hemma?
  • När kan jag avboka mitt planerade städ?
  • Får jag alltid samma personal?
  • Behöver jag vara hemma under städningen?
  • Vad händer om något går sönder?
  • Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?
  • RUT avdraget 2021?
Hur blir jag kund hos er?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären så kontaktar vi dig inom kort. Vi inleder alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igenom era önskemål och berättar mer om hur Lokal Städservice arbetar.

Du kan givetvis ringa vår kundtjänst på telefon 0704-67 03 07 så berättar vi hur du enklast kommer igång.

Vad händer efter första besöket?

Vi börjar med ett hembesök där vi tillsammans med dig går igenom vilken städhjälp som behövs i just din bostad. Ofta utförs tjänsten inom en vecka efter hembesöket.

Vilken städutrustning ska jag ha hemma?

För att vi ska kunna göra ett bra jobb bör ni alltid ha dessa redskap hemma när vi gör städningen.

 Välfungerande dammsugare
 Microfibertrasor
 Dammvippa
 Mopp och hink
 Fönsterrengöringsmedel
 Rengöringsmedel för toalettstolen, golvrengöringsmedel, allrengöringsmedel
 Ugnsrengöringsmedel när den behövs

När kan jag avboka mitt planerade städ?

Du kan avboka ditt planerade städ fram till kl. 16:00 dagen innan. 
Du gör det enklast genom att skicka ett e-postbrev till kundtjänsten med ditt kundnummer och namn.

Vid avbokningar efter denna tid eller när vår städpersonal är på plats hos dig debiteras du hela kostnaden för städningen.

Får jag alltid samma personal?

Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Om du vill ändra veckodag kan vi dock inte garantera att det kommer samma personal.

Behöver jag vara hemma under städningen?

Nej, du behöver inte vara hemma. Många av våra kunder låter oss kvittera ut nycklar, detta underlättar vår arbete men är inget krav. Vi följer de rekommendationer som gäller för branschen och alla nycklar är kodade med en säker nyckelbricka som ej går att spåra till ditt hem. Vi samarbetar med Keyfinder gällande säker nyckelhantering.

Vad händer om något går sönder?

Vi är försäkrade hos Länsförsäkringar som täcker eventuella skador på egendom som personal hos Lokal Städservice orsakar. Vid mindre skador ersätts skadan direkt av företaget.

Vad händer om jag inte är nöjd med städningen?

Vi lämnar alltid garanti på städningen. Vid hemstädning lyssnar vi på dina synpunkter och rättar till felet vid nästa städningen. Vid storstädning försöker vi komma tillbaka och rätta eventuella fel på en gång.

Flyttstädningar utförs alltid enligt Mäklarsamfundets riktlinjer, så att den ska bli godkänd av både hyresvärden och den nyinflyttade. Vi lämnar alltid garanti på våra flyttstäd. För att garantin ska gälla måste eventuella reklamationer anmälas till oss inom 2 dagar efter städningen.

RUT avdraget 2021?

Nya regler för rot- och rutavdrag 2021

Lokal Städservice ger dig 50% RUTavdrag när du bokar städning och andra hushållsnära tjänster. Maxtaket för RUT är nu utökat till 75 000 kronor per person och år.

LOKAL STÄDSERVICE



Besökadress:
Bilgatan20
442 40 Kungälv
Sverige

Kundtjänst: 010-491 06 10
E-post kundtjänst
E-post vid obemannat kontor

ARBETA HOS OSS

Att arbeta hos oss är både roligt och utvecklande och för att säkerställa att vår städning är av hög kvalitet håller vi regelbundna internutbildningar.

Skicka ditt CV till oss om du vill bli en del av vårt team. Fyll i formuläret

VÅRA LÖFTEN

- Utbildad personal
- Alltid samma städare
- Ansvarsförsäkring
- Sekretessavtal
- RUT-avdrag direkt på fakturan

KUNDTJÄNST

Vår kundservice svarar på dina
frågor, vardagar mellan 08-17.
Tel: 010-491 06 10

Kontoret är obemannat på helger.